lørdag den 20. april 2013

Triple Chocolate Dessert


   Dennis skal til abefest og i den forbindelse har han lovet at stå for desserten. Så han gik i tænkeboks og kom tilbage med forslaget om Brødrene Price's "Silde-is".
Ikke ligefrem en opskrift som jeg har tænkt mig at give mig i kast med i nær fremtid. Desuden ejer jeg ikke en ismaskine... *Host-Host-og-mumler-noget-om-at-den-har-stået-på-ønskelisten-længe*

Så det blev til en Triple Chocolate Dessert.

I bunden chokolademousse med mælkechokolade, derefter et lag med hvid chokolade og til sidst har jeg lavet et "låg" af "Devil's Food Cake". Pyntet med appelsinglasur og reven appelsinskal.

 
 
Devil's Food Cake:
 
9 spsk kakao
3 3/4 dl mel
1 ½ tsk salt
1 tsk natron
½ tsk bagepulver
120 gr. saltet smør
3 3/4 sl sukker
2 store æg
1 dl stærk kaffe
1 dl mælk
3 spsk majsstivelse
 
Sukker og smør piskes til en ensartet masse, hvorefter æggene tisættes et af gangen. Blandingen piskes godt. De tørre ingredienser blandes sammen i en skål. De tørre ingredienser blandes forsigtigt sammen med ½ delen af smørblandingen, herefter kaffe og mælk og til sidst resten af smørblandingen.
Kagen bages i to springforme op 22 cm ved 180 grader i ca 25 min.
 
Kagen afkøles helt før den udstikkes og desserten lægges sammen.
 
Mælkechokolade-Mousse:
 
200 gr mælkechokolade
40 gr. smør
2 past. æggeblommer
½ l piskefløde
 
Chokolade og smør smeltes ved svag varme. Fløden piskes og æggeblommerne vendes forsigtigt i. Chokolade tilsættes og massen blandes forsigtigt.
Kommes i frysepose og efterlades i køleskabet natten over.
 
Hvid Chokolade-Mousse:
 
Gentag ovenstående, men udskift mælkechokoladen med hvid chokolade - kan anbefale den fra Marabou.
 
Anrettes i 10 stk. portionsglas og pyntes på dagen.
 

 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar