lørdag den 12. januar 2013

Cravings og telefon chikane...


Kender I det der med, at man har en craving for et eller andet spiseligt og man er bare nødt til at finde ud af, hvad det er? 
Det har forfulgt mig hele dagen og da jeg ENDELIG fandt ud af, hvad det var, blev jeg nødt til at ringe til min mor...

Min mor: "Ja ..." (slet skjult irritation over, at det vist var femte gang jeg ringede til hende den dag.)

Mig: "Hej, Mor! Kan du huske de der hvide havregrynskugler vi altid spiste som børn? Hvad dælen er det de hedder og ved du, hvordan man laver dem?!"

Min mor: (Stilhed)

Mig: "Halloooo..."

Min mor: "Ja. Det er "børnenes konfekt". Jeg går op og henter opskriften i skabet...."

Det er sgu da dejligt med en mor, som ikke foregiver at hun altid forstår en, men bare går med på endnu en af mine underlige luner.. 






Børnenes konfekt

500 gram finvalset havregryn

150 gram smør

375 gram flormelis

2-2½ dl kaffefløde

mandel essens efter smag


Ingen kommentarer:

Send en kommentar